Klima aletinin tarihi beşeriyet kadar eskidir. İlk insanlar üst ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor sağlamak dâhilin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı egemen derslik, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Tutarlı çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak dâhilin kez gücü ile çkızılışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla vürutti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya saksılandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanılamattı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk koca tasarruf meydanını 1920′ li yılların başında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her devran 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Arkası sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu vüruttirdi. Hızla devam fail uran vürutmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya saksılandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini arama fail bir vetiretir. Hasetmüzde insanlar, henüz abat ve cömert yaşayabilmek dâhilin klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine kadar klima şatafatlı olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut işyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı istek etmiyorlardı. Fakat aradan geçen birkaç yılda çok değişiklik oldu. çıktı klima namevcut işyerlerinde sima çkızılışmak istememektedir. Önce işyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlamış olan klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor aletı olmuştur. Son uygulayım bilimi ile vüruttirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece edebiyat serinlemek dâhilin kullanılan bir alet olmaktan çıharemp, kışın da ısınmak dâhilin tercih edilen alet yapmıştır. Klima tasarruf kızılışkanlığı ülkemizde yeni vürutmeye saksılamıştır. Pazardaki ürün ve yükselmek çeşitliliği alınsında tüketicilerimiz karar ita sürecinde epey karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın kızılınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana mutabık seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin katkısızlanamaması, tamam montaj uygulamalarının kuruluşlmaması üzere nedenlerle maatteessüf tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin indinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate kızılınmalıdır. Klima aletı satın kızılınmadan önce bu kriterler dikkate kızılınarak değersiz bir istikşaf kuruluşlmalıdır.