Logo nedir? Sözcük manaı olarak ana alınlığı dilimizde amblem olan, bir fiilin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak fiilletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı fiili sembolize edebileceği üzere, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda kelime manaının dışında, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan erkek yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı berenarı önemlidir. Diğer taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını meydana getirecek erkek yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, fiilletmenizin ve bundan sonraki çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değfiiltirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş sahaı ile faaliyette kâin şirketler yürekin henüz çok yeğleme edilebilir. Vahit bir sektörde hareket gösteren fiilletmelerin umumiyetle logoları dalü simgeleme paha. Ama takkadak bir araba dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne fiile yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile müşterek gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple fiilletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza salim adımlarla devam edebilmek namına “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) tabir paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazen kişilerin bir görünümte tanınmasını sağlayan fiilaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, emeksiz anlaşılır, hatırlanması emeksiz, kabil evetğunca az skorda renkten oluşesrarıdır. Her çhemayar baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya majör hüsran verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine yönlü olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheıdizi lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit da akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da şirket yürekin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı mana bakımında bu veri çok önemlidir.