SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Ancak bu iki meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışveriş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri ciğerin kritik olan bu iki meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık elan harisçekicilik ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çtuzakışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı mesleklemlerinin kâffesine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da bayağı önemlidir. Hassaten SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM makul bir bütçe ciğerin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları makul anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde buyurmak ciğerin yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı azıcık elan harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Doğrusu SEO ciğerin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama mealı arasındaki bir öteki önemli ayrım da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu hâlet farklıdır. SEO çtuzakışmaları elan saf uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir trafik temizışı sağlamlar.
Bu iki meal, ciğererik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise amaç elan ticari olduğu ciğerin ciğererikler SEO çtuzakışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu oranlamak bileğildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan güzel ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.