Geleneksel olarak demografik bilgilere nazaran yapılmaktadır ancak internet ortamında müşterilerinizi tam olarak saptamak kucakin Google Analitik platformunun site analizleri kucakin sunduğu hizmetten yararlanabilirsiniz. Bu platforma web sitenizi kayıt ederek alabileceğiniz bir Google Analitik Kodu evet da site izlem kimliğini sitenize bindirmek ehliyetli olacaktır. Müşterilerinizin evetş, cinsiyet, uğraş, gelir ve ilişki alanları üzere değişlemkenleri saptama edebilirsiniz.
█▌ Belirlenen Müşterilerinizi Değişiklaştırabilirsiniz
Müşterileri farklılaştırma, onların işlemletmeniz kucakin farklı değerlere iye olması ve farklı gereksinimlerinin bulunmasından meydana gelen bir zorunluluktur. En kibar olan müşterilerden gelmek suretiyle, bir sıralamada gezmek, çabaların en çok yarar sağlayacağı kesime yöneltilmesine olanak sağlar. Sonunda müşterinin değerine ve ihtiyaçlarına odaklanacak işletme davranışını web sitenizde tedariklemek güç olmayacaktır.
█▌Müşterilerle Etkileşime Girebilirsiniz
Web sitesinde tüketiciye gereksinimi olan ürün ve hizmetin sağlanması, kalite güvencesinin vitrin edilmesi ve ispat edilmesi ilk adımdır. Web sitelerinde satış sonrasındaki görev, üzerinde durulması gereken en önemli konudur. En erdemli etkinliği, mutabık maliyette ika zorunluluğu bir şirket kucakin kaçınılmazdır.
İnternet Sitesinin Tarihsel Süreci
Web site kavramının müşteri merkezli son yıllarda yaneşeliığı değiş tokuş harbiden akılalmaz boyutlara ulaştı. Tarihsel müddetç olarak bakıldığında 1990’li senelerın “ne bulursam onu düzenırım” yaklaşımıyla geçtiğini görürüz. Bildirme ekonomisinin ön planda olduğu bu dönemlerde web sitelerinde mevzi meydan ürün ve hizmetlerin çeşitliliğindeki sınırlamalar, bitiren tercihlerinin gelişememiş plana atılmasına döşeme hazırlıyordu. Arkası sıra 2000’li seneler geldi, web sitelerindeki ürün ve görev çeşitliliği artmaya serladı. Bu noktada müşterilerin genel eğilimi “neyi alabilirsem onu alayım” biçiminde değişlemti. 2010’larda web sitelerindeki modern anlamdaki gelişmelerle yanında daha çok “ne istersem onu düzenırım” devri serladı. Bu yeni döneme gelinmesinde birkaç ana derece oylumlu rol oynadı:
▬ Ürün ve hizmetlerin çeşitliliği akılalmaz şekilde arttı ve müşterilerin tercih olasılıkları çoğaldı.
▬ Fen ve komünikasyon teknolojilerini faal kullanan müşteriler, bilgiye, rakibe ve muadil ürünlere çok basit erişebilir bir hale geldi.
▬ Teknolojik yapılar, ürün ve hizmetlerin pazarlanmasından dağıtım hatına tokuşma iş süreçlerini değişlemtirdi. Müşterilere çok farklı kanallardan erişim kabil oldu.